صادرات فولاد ایران باید همیشگی باشد
نوشته شده توسط : hamiransteel

اخیرا یک طرحی پیشنهاد شده بود بنام "تشکیل ستاد فولاد" که یزدی زاده در این باره گفت: این طرح باید حضور بخش خصوصی و مشارکت آنها همراه باشد و هدف از این طرح، ایجاد یک توازن نسبی در زنجیره فولاد و تامین می باشد. طی سال های اخیر ما شاهد این عدم توازن در زنجیره فولاد بودیم. لازم به ذکر است که برای دستیابی به موقعیت جایگزین صادرات فولاد به جای نفت، باید میزان توازن در صنایع بالادست و پایین دست فولاد را افزایش داشت. از جمله کسانیکه در سلیقه سازی این صنعت تاثیرگذار هستند، شرکت ملی فولاد می باشد که با مشارکت انجمن های تولید کننده و صادر کننده سنگ آهن و فولاد، به دنبال ایجاد این توازن و پرهیز واحدهای بالادست و پائین دست فولاد هستند.

مدیر عامل شرکت ملی فولاد ابتدا اشاره ای به افزایش قیمت ها در ابتدای سال جاری کرد و افزود: به دلیل تغیرات قیمت خارجی که در سطح جهانی اتفاق افتاده بود، قیمت های داخلی فولاد نیز تغیر پیدا کرد و دچار نوساناتی شد که اگر تغیرات قیمت خارجی کاهشی یا افزایشی باشد، در قیمت های داخلی نیز متناسب با همان روند، قیمت ها کاهشی یا افزایشی خواهند شد. گفتنی است که باید طبق برنامه ی 5 ساله ای که برای توسعه کشور تدوین شده، قیمت های فولاد، نرخ عرضه و تقاضا و میزان صادرات توسعه یابد.

وی ادامه داد: برای اولین بار در سال گذشته، ایران به یک تراز مثبت در تجارت فولاد دست یافت که این موضوع می تواند یکی از عوامل مهم برای مطرح شدن فولاد ایران در سطح جهانی باشد. ما در سال های گذشته به بک وارد کننده فولاد معروف بودیم؛ در حالیکه امروز همگان فولاد ایران به عنوان یکی از کلید های تاثیر گذار در منطقه غرب آسیا می دانند.

وی افزود: هیچ کس نمی تواند میزان تغیرات قیمت فولاد در آینده را پیش بینی کند. پیش بینی کردن اینکه آیا قیمت ها دچار نوسان خواهند شد یا خیر یک امر طبیعی است ولی نمی توان میزان نوسانات را در آینده پیش بینی کرد؛ زیرا نوسانات قیمت در بازار، به یک سری متغیر ها وابسته است که اگر این متغیر باهم اتفاق بیافتند، آن وقت عمق نوسان و تغیرات قیمت بیشتر خواهد شد.یکی از مهم ترین نکته هایی که در صنعت فولاد باید به آن توجه ویژه داشت، حضور مداوم و همیشگی بازار فولاد ایران در بازار های جهانی است. این موضوع از اهمیت خاضی برخوردار است که نباید عواملی مانند تغیرات قیمت داخلی بر این موضوع تاثیر بگذارد. به عبارت دیگر نباید تغیرات ایجاد شده در قیمت های داخلی برا میزان صادرات فولاد ایران تاثیری بگذارد.

وی با اشاره به نگرانی های ناشی از نوسانات قیمتی برای صادرات گفت: نگرانی هایی که بعضا در دولت ایجاد می شود کاملا طبیعی و به جا بوده و تولیدکنندگان باید در کنار صادرات خوب، به تولید خوب و متناسب با ظرفیت های تولید نیز بپردازند. یعنی اگر افزایش صادرات با کاهش تولید روبرو باشد، ضرورت توجه حاکمیت را خواهد طلبید.

برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید

 

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید





:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: